прапор Украiни герб Украiни
Спiвакiвська гімназія
герб Спiвакiвська ЗОШ  прапор Спiвакiвська ЗОШ

Статут

                                                                            ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                  рішенням ______сесії

                                               Ізюмської районної ради                                                    Харківської області                                                    _________скликання

                                                                          від ___________№ ________

                                                                 Заступник голови районної ради

                                                                                  ____________В.М. Сердюк

 

 

 

                                                        

 

 

 

 

 

С Т А Т У Т

СПІВАКІВСЬКОЇ  ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ  ІЗЮМСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція статуту, що зареєстрований 07.04.2015,

номер запису 14741050018000778)

 

 

 

 

 

ПОГОДЖЕНО

Начальник відділу освіти

Ізюмської райдержадміністрації

_____________С.Г. Дворкіна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІЗЮМСЬКИЙ РАЙОН

ХАРКІВСЬКА ОБЛАСТЬ

УКРАЇНА

2016

 

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. СПІВАКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ ІЗЮМСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ  (далі по тексту школа), головною метою якої є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

1.2. СПІВАКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ ІЗЮМСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, обслуговується централізованою бухгалтерією відділу освіти Ізюмської районної державної адміністрації.

1.3. Повне найменування школи:

Організаційно-правова форма: КОМУНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ (УСТАНОВА,ЗАКЛАД)

Назва: СПІВАКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ ІЗЮМСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

1.4. Скорочене найменування школи:  СПІВАКІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

1.5. Місцезнаходження школи:

64350,

Харківська область,

Ізюмський район,

село Співаківка,

вулиця Шкільна, будинок 1,

телефон: (05743) 52-6-12

1.6. Засновником школи є ІЗЮМСЬКА РАЙОННА РАДА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, код ЄДРПОУ 24288164, місцезнаходження: пл. Центральна,1, м. Ізюм, Харківська область, 64309.

Уповноважений орган засновника – ВІДДІЛ ОСВІТИ ІЗЮМСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ, код ЄДРПОУ 02146110, місцезнаходження:пл. Джона Леннона ,8, м. Ізюм, Харківська область, 64300,  який здійснює фінансування школи, її матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, обладнання, інженерні комунікації,  організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, сприяє організації медичного обслуговування та харчування учнів.

1.7. Головними завданнями школи є:

– забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

– виховання громадянина України;

– виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій, звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

– формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення;

– виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

– розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

– реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

– виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;

– створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;

– надання можливості учням здобути знання понад обов’язковий загальноосвітній рівень, розкриття та сприяння реалізації їх індивідуальних   здібностей і обдарувань;

– використання специфічних форм і методів навчання учнів з більш розвиненою мотивацією до навчання;

– оновлення змісту освіти, розробка і апробація нових педагогічних технологій, методів і форм навчання та виховання;

– поєднання навчально-виховної роботи з науково-методичною, науково-дослідницькою та експериментальною.

1.8. Школа в своїй діяльності керується Конституцією України (зі змінами), Законами України “Про освіту” (зі змінами), “Про загальну середню освіту” (зі змінами), іншими законодавчими актами України, Постановами Верховної ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад,   власним Статутом.

1.9. Школа самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним статутом. Для задоволення допрофесійних, професійних запитів та культурно-освітніх потреб громадян школа може входити до складу освітніх округів, спілок, інших об”єднань.

1.10. Школа несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

– безпечні умови освітньої діяльності;

– дотримання державних стандартів освіти;

– дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

– дотримання фінансової  дисципліни.

1.11. У школі визначена українська мова навчання,  запроваджено   допрофільне та профільне навчання.

1.12. Школа має право:

– проходити в установленому порядку державну атестацію;

– визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником;

– визначати варіативну частину робочого навчального плану;

– в   установленому   порядку   розробляти   і   впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

– спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідницькими інститутами   та   центрами   проводити   науково-дослідну, експериментальну,   пошукову   роботу,   що   не   суперечить законодавству України;

– використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

– бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;

– отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

– залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

– розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;

– встановлювати форму для учнів;

– вносити зміни або доповнення до статуту школи.

1.13. У школі створюються та функціонують методичні об’єднання  вчителів-предметників, класних керівників, інші методичні структури та підрозділи.

1.14. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечується засновником, здійснюється комунальним закладом охорони здоров’я “центр первинної медико-санітарної допомоги м.Ізюм” та амбулаторією загальної практики сімейної медицини села Співаківка.

1.15. Харчування в школі здійснюється за кошти місцевого бюджету та спонсорської допомоги відповідно до чинного законодавства. Учні  отримують одноразове харчування – обід та забезпечуються буфетною продукцією.

1.16. Взаємовідносини школи з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

2.  ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Школа планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного та  річного плану. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи школи, визначаються перспективи її розвитку.

План роботи школи узгоджується педагогічною радою та затверджується радою школи.

2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі Типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання. Робочий навчальний план школи погоджується педагогічною радою та радою навчального закладу і затверджується відділом освіти райдержадміністрації.

У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники  школи самостійно добирають навчальні програми, підручники, навчальні  посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань, здобуття освіти на рівні державних стандартів, реалізувати навчально-виховні завдання на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

2.4. Школа здійснює навчально-виховний процес за груповою та індивідуальною формою навчання.

Бажаючим надається право і створюються умови для прискореного закінчення школи (заочна (дистанційна) форма навчання), складання державної підсумкової атестації екстерном. школа приймає рішення про створення класів з поглибленим вивченням предметів, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами за погодженням з відділом освіти. З метою здійснення профорієнтаційної роботи, профільного, трудового та професійного навчання школа може направити учнів до міжшкільного  навчально-виробничого комбінату.

Індивідуальне навчання та екстернат організовуються відповідно до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах та Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах, затверджених Міністерством освіти і науки України.

2.5. На базі класів І-ІІ ступенів можуть створюватися групи продовженого дня відповідно до чинного законодавства.

2.6. Для реалізації права громадян на отримання обов’язкової дошкільної освіти у школі може бути організована група короткотривалого перебування дітей старшого дошкільного віку з неповним тижнем або інші форми залучення дітей, які не відвідують дошкільні навчальні заклади,  відповідно до чинного законодавства.

2.7. Зарахування учнів до школи здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень з відділу освіти, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти та особової справи ( крім дітей, які вступають до першого класу).

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за  наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

2.8. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються школою в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом, за погодженням з відділом освіти.

Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня  Днем знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року відповідно до нормативних документів Міністерства освіти і науки України. Терміни канікул встановлюються згідно з нормативними документами Міністерства освіти і науки України. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

2.9. Відволікання учнів від навчальних занять для проведення  інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.10. Тривалість уроків у школі становить: у першому класі – 35 хв., 2-4 класах – 40 хв., 5-11  класах – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти райдержадміністрації та Ізюмською районною санітарно-епідеміологічною службою.

2.11.Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою школи, профспілковим комітетом і затверджується директором.

Тижневий режим роботи школи затверджується у розкладі навчальних занять.

Навчально-виховний процес у школі здійснюється за 5-ти денним робочим тижнем та різними формами: у вигляді уроків, лекцій, лабораторно-практичних та семінарських занять, диспутів, навчально-виробничих екскурсій тощо. Крім цього, у школі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів, їхнє виховання та розвиток творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.12.  Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначається вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

У школі встановлюється 12-бальна система оцінювання навчальних досягнень учнів:

  • у 1 класі дається словесна характеристика навчальних досягнень учнів;
  • у 2 класі – відповідно до рішення педагогічної ради;
  • у 3-11 класах доповнюється оцінка в балах – 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12:

1,2,3 – початковий рівень;

4,5,6 – середній рівень;

7,8,9 – достатній рівень;

10,11,12 – високий рівень

  • оцінки в балах виставляються поточні, за тему, за семестр, за рік, за державну підсумкову атестацію.

У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.13. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).

2.14.Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів (вихованців) навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затвердженою  Міністерства освіти і науки України.

2.15. При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики та інших предметів згідно з рішенням педагогічної ради закладу.

2.16. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступень  навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі  загальної середньої освіти, затвердженим відповідно до чинного законодавства.

2.17. Учням, які закінчили певний ступінь школи, видається відповідний документ  про освіту:

– по закінченні початкової школи – табель успішності;

– по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;

– по закінченні навчального закладу – атестат про повну загальну середню освіту.

2.18. За відмінні успіхи у навчанні учні 2-8-х, 10-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом “За високі досягнення у навчанні, а випускникам ІІІ ступеня — похвальною грамотою “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів, медалями — золотою “За високі досягнення у навчанні” або срібною “За досягнення у навчанні”. За успіхи у навчанні для учнів можуть встановлюватися різні форми морального та матеріального заохочення.

2.19. Школа може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

  1. ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС

3.1. Виховання учнів у школі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

3.2. Цілі виховного процесу у школі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

3.3. У школі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

3.4. Дисципліна в закладах дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту школи. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

4. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

4.1. Учасниками навчально-виховного процесу в школі є:

– учні;

– керівники;

– педагогічні працівники;

– психолог, бібліотекар;

– інші спеціалісти;

– батьки або особи, які їх замінюють.

4.2. Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством,  цим статутом, правилами внутрішнього розпорядку.

4.3. Учні мають право на:

– доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти;

– вибір форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів,

позакласних занять;

– на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-

спортивною,  корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою школи;

– на доступ до інформації з усіх галузей знань;

– перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;

– отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

– брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, тощо;

– брати участь у роботі органів громадського самоврядування школи;

– брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально – виховного процесу, дозвілля учнів;

– брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

– на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

– на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;

– на вільне вираження поглядів, переконань.

4.4. Учні зобов’язані:

– оволодівати  знаннями,   уміннями,   практичними   навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

– брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом школи, статутом;

– дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку;

– бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;

– дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм, виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до статуту та правил внутрішнього розпорядку;

– брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

– учні школи залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, що їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно-корисної праці з урахуванням норм і правил охорони здоров’я, віку, статі, фізичних можливостей;

– дотримуватися правил особистої гігієни.

4.5. Педагогічними працівниками школи можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

4.6.Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами. Керівник закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, правилами внутрішнього розпорядку та статутом закладу.

4.7. Педагогічні працівники мають право на:

– захист професійної честі і гідності;

– самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я учнів;

– участь в обговоренні та вирішенні питань організації та поліпшення навчально-виховного процесу;

– проведення в установленому порядку науково-дослідницької, експериментальної, наукової роботи;

– виявлення педагогічної ініціативи, внесення пропозицій керівництву школи щодо поліпшення навчально-виховної роботи;

– позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;

– участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів та інших органів  самоврядування школи, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;

– об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об”єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

– підвищення кваліфікації, перепідготовку;

– отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років, в порядку, визначеному законодавством України;

– на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.

Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних  обов’язків  не  допускається,  за винятком  випадків,  передбачених законодавством України.

4.8. Педагогічні працівники зобов’язані:

– забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм, дотримуючись вимог Державного стандарту середньої освіти;

– контролювати рівень навчальних досягнень учнів, нести відповідальність за відповідність  оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженими Міністерством освіти і науки України, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, адміністрації школи;

– сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

– сприяти зростанню іміджу навчального закладу;

– настановами і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

– виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

– готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

– дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

– захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;

– постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру, виконувати статут школи, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового контракту чи трудового договору;

– виконувати накази і розпорядження керівника школи, відділу освіти  райдержадміністрації;

– брати участь у роботі педагогічної ради.

4.9. У школі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

4.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку школи, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

4.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

– обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування школи;

– звертатись до органів управління освітою, керівника школи і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

– брати участь у заходах, спрямованих до поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази школи;

– на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування школи та у відповідних державних, судових органах.

4.12. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов’язані:

– створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

– забезпечувати дотримання дітьми вимог статуту школи;

– постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

– поважати честь і гідність дитини та працівників закладу;

–  виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної символіки, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

– виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

4.13. Представники громадськості мають право:

– обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в школи;

– керувати   учнівськими   об’єднаннями   за   інтересами   і гуртками, секціями;

– сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню школи;

– проводити консультації для педагогічних працівників;

– брати участь в організації навчально-виховного процесу.

4.14. Представники громадськості зобов’язані:

– дотримуватися статуту школи, виконувати накази та розпорядження керівника школи, рішення органів громадського самоврядування;

– захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

  1. УПРАВЛІННЯ ШКОЛОЮ

5.1. Управління школою здійснюється його засновником – ІЗЮМСЬКОЇ РАЙОННОЮ РАДОЮ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ  та  уповноваженим органом – ВІДДІЛОМ ОСВІТИ ІЗЮМСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТАРЦІЇ відповідно до переданих повноважень.

Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює  директор.

Посаду директора може займати особа, яка є громадянином України, має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш трьох років,успішно пройшла атестацію керівних кадрів освіти у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти

Директор школи призначається на посаду  начальником ВІДДІЛУ ОСВІТИ ІЗЮМСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТАРЦІЇ за попереднім погодженням з головою ІЗЮМСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ та головою ІЗЮМСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.

Призначення та звільнення заступників директора школи здійснюється   за поданням директора з дотриманням вимог чинного законодавства.

5.2. Вищим органом громадського самоврядування школи є загальні збори (конференція) колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

– працівників школи – зборами трудового колективу;

– учнів школи ІІ-ІІІ ступеня – класними зборами;

– батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників школи – 15; учнів – 15; батьків і представників громадськості – 15.

Термін їх повноважень становить один рік.

Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори (конференцію) мають голова ради школи, учасники зборів (конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор школи, засновник.

Загальні збори (конференція):

– обирають раду школи, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

– заслуховують звіт директора і голови ради школи;

– розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності школи;

– затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрямки діяльності школи;

– приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

5.3. У період між загальними зборами (конференцією) діє рада школи.

5.3.1.Метою діяльності ради є:

– сприяння демократизації і гуманізації навчально – виховного процесу;

– об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку школи та удосконалення навчально-виховного процесу;

– формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління школи;

– розширення колегіальних форм управління школи;

– підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

5.3.2. Основними завданнями ради є:

– підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними і приватними інституціями;

– визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків розвитку школи та

сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

– формування навичок здорового способу життя;

– створення належного педагогічного клімату в школи;

– сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

– підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

– сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

– підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

– ініціювання ідей, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

– стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку підтримки обдарованих дітей;

– зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та школи з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

5.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ступенів навчання, батьків і громадськості.

Представництво в раді й загальна її чисельність визначається  загальними  зборами (конференцією) школи.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією).

На чергових виборах склад ради оновлюється не менше  ніж на третину.

5.3.4. Рада школи діє на засадах:

– пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

– дотримання вимог законодавства України;

– колегіальності ухвалення рішень;

– добровільності і рівноправності членства;

–  гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією).

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не менше чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора школи,

засновника, а також членами ради.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству України та статуту школи, доводиться в семиденний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків. або осіб, які їх замінюють та громадськості.

У разі незгоди адміністрації школи з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету школи.

5.3.5. Очолює раду школи голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради   не  можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада створює постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначається радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності школи, пов’язані з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

5.3.6. Рада школи:

– організовує виконання рішень загальних зборів (конференції);

– вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

– спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи школи та здійснює контроль за його виконанням;

– разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням статуту школи;

– затверджує режим роботи школи;

– сприяє формуванню мережі класів школи, обґрунтовуючи її діяльність в  органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

– приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю “За високі досягнення у навчанні” або срібною медаллю “За досягнення у навчанні” та нагородження учнів похвальними листами “За високі досягнення у навчанні”  та похвальними грамотами “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;

– разом з педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства, держави;

– погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

– заслуховує звіт голови ради, інформує директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

– бере участь у засіданні атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам;

– виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної роботи з учнями;

– виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

– вносить на розгляд педагогічної ради та районного відділу освіти пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

– ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

– сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;

– розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;

– розглядає питання родинного виховання;

– бере участь за згодою батьків або осіб,  які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально- економічних умовах;

– сприяє педагогічній освіті батьків;

– сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

– розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;

– організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

– розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи школи;

– вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу.

5.4. При школі за рішенням загальних зборів (конференції) може створюватися і діяти піклувальна рада.

5.5. Метою діяльності піклувальної ради є створення умов доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

5.5.1. Основними завданнями піклувальної ради є:

– сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;

– співпраця   з   органами   виконавчої   влади,   організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у  школі;

– зміцнення навчально-виробничої, матеріально-технічної, спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази школи;

– організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

– вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов’язкового навчання;

– запобігання дитячій бездоглядності;

– сприяння працевлаштуванню випускників школи;

– стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;

– всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та школи.

5.5.2. Піклувальна рада формується у складі 13 осіб з представників місцевих органів влади та самоврядування, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.

Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів.

Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника школи.

У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах (конференції) на його місце обирається інша особа.

5.5.3. Піклувальна рада діє на засадах:

– пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

– дотримання вимог законодавства України;

– самоврядування;

– колегіальності ухвалення рішень;

– добровільності і рівноправності членства;

– гласності.

Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш, ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.

Засідання піклувальної ради є правочинними, якщо на них присутні не менше двох

третин її членів.

Рішення піклувальної ради приймаються простою більшістю голосів.

Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.

Рішення піклувальної ради в семиденний термін доводяться до відома  колективу

школи, батьків, громадськості. Їх виконання організується членами піклувальної ради.

5.5.4. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.

З числа членів піклувальної ради також обирається заступник та секретар.

Голова піклувальної ради:

– скликає і координує роботу піклувальної ради;

– готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

– визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

– представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

5.5.5. Піклувальна рада має право:

– вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника школи, конференції пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази школи;

– залучати додаткові джерела фінансування школи;

– вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази школи;

– стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів;

– брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи школи, метою сприяння їх вирішення у встановленому порядку;

– створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.

5.6. Директор школи :

– здійснює  керівництво  педагогічним  колективом,  забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

– організовує навчально-виховний процес;

– забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;

– відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу та реалізацію Державного стандарту загальної середньої освіти;

– створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведенні виховної роботи;

– сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до навчально-виховного процесу, керівництва учнівськими об”єднаннями за інтересами;

– забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, безпеки життєдіяльності;

– вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;

– підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання,   заохочення   творчих   пошуків,   дослідно – експериментальної роботи педагогів;

– забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

– призначає класних керівників, завідувачів навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;

– контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;

– здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни  обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;

– розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;

– видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

– за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників школи;

– створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

– несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами (конференцією), засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.

5.7. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором школи і затверджується відділом  освіти.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу ) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

5.8.У школі створюється постійнодіючий колегіальний орган управління школою –  педагогічна рада.

Головою педагогічної ради є директор школи.

5.9. Педагогічна рада розглядає питання:

– удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи школи;

– варіативної складової робочого навчального плану;

– переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;

– підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

– участі в інноваційній та експериментальній діяльності школи, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;

– морального та матеріального заохочення  учнів та працівників школи;

– морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;

– притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів, працівників школи за невиконання своїх обов’язків;

– педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю закладу.

5.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб школи. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання

навчально-виховного процесу.

5.11. У школі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

6. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

6.1.Матеріально-технічна база школи включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких

відображено у балансі школи.

6.2. Майно школи належить їй на правах оперативного управління та не може бути вилученим у неї, якщо інше не передбачено законодавством.

6.3. Школа відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм їх охорони.

6.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна школи проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані школи внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

6.5. Для забезпечення навчально-виховного процесу база школи складається із навчальних кабінетів, майстерні, а також спортивної зали, бібліотеки, комп’ютерного кабінету, їдальні та буфету  тощо.

6.6. Школа має земельну ділянку, де розміщуються спортивні, ігрові майданчики, зона відпочинку, господарські будівлі тощо.

7. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

7.1. Фінансово-господарська діяльність школи здійснюється на основі її кошторису.

7.2. Джерелами формування кошторису школи є:

– кошти засновника;

– кошти державного, місцевого бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;

– кошти, отримані за надання платних послуг, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2014 № 796 “Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності”;

– доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання відповідно до Закону України  “Про оренду державного та комунального майна” від 10.04.1992 №2269-VІІ зі змінами;

– благодійні внески юридичних і фізичних осіб;

– інші джерела, не заборонені законодавством.

7.3. Школа має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

7.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в школі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані  навчальні заклади. За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік може здійснювати самостійно або через централізовану бухгалтерію.

7.5. Звітність про діяльність школи встановлюється відповідно до законодавства.

8. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

8.1. Школа за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

8.2. Школа має право відповідно до чинного законодавства укладати угоду про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

8.3. Участь закладу у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

9. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

9.1. Державний контроль за діяльністю школи здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.

9.2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник, Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації  та відділ освіти Ізюмської районної державної адміністрації.

9.3.Основною формою державного контролю за діяльністю школи є державна  атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

9.4. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) школи з питань, пов’язаних з її навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше як два рази на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться його засновником відповідно до законодавства.

10. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

10.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію школи приймає засновник відповідно до чинного законодавства.

Реорганізація школи відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

Ліквідація   проводиться   ліквідаційною   комісією,   призначеною засновником, а у випадку ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною

цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління школою.

10.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно школи, виявляє її дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

10.3. У випадку ліквідації майно, права та обов’язки школи переходять до засновника,  у випадку реорганізації – до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

  1. ЗМІНИ ДО СТАТУТУ

11.1. Внесення змін до Статуту відбувається на підставі рішення засновника шляхом оформлення Статуту в новій редакції або окремого додатку до Статуту, який є його невід’ємною частиною.